onko tietoa firmasta http://www.lvaoutlet.com/
MR2
2015-01-05 21:59:44 UTC
Tilasin toissapäivänä firmasta

http://www.lvaoutlet.com/

lompakon, jonka maksoin luottokortilla. Tililläni näkyy varaus summasta,
joka on 9,80 € suurempi kuin mitä tilausvahvistuksessa ilmoitetaan
toimituskuluineen. Firman kotisivulla kerrotaan, että vastaavat kaikkiin
yhteydenottoihin 12 tunnin sisällä. Olen ottanut yhteyttä sekä
sähköpostitse että firman omalla yhteydenottolomakkeella yli vuorokausi
sitten, mitään ei ole kuulunut. Jokohan hälytyskellojen pitäisi soida?

Tuolta sivustoltakaan ei oikein luottamusta tullut

http://www.scamaudit.com/domain/lveshops.com?search_bar=True

Luottokorttimaksuthan voi perua, jos tilattua tavaraa ei meinaa tulla?
Kai tässä vielä on aikaa odotellakin? Facebook-sivulla mainostivat
(Explorer, siellä minulla ei ole adblockia).

MR
Asko Ikävalko
2015-01-06 15:58:09 UTC
[...]
Ihan vuorokaudessa en nyt huolestuisi kun on näitä kaikenmaailman
aattopäiviä ja pyhiä tässä ollut. Mutta, jos pariin kolmeen päivään ei
mitään kuulu ja muutenkin jo kadut ostostasi, niin ei muuta kuin
yhteydenotto luottokortin tarjoajasi asiakaspalveluun ja pyyntö perua
kaupat sitä kautta. Luultavasti hekään eivät siltä istumalta palauta
rahoja, vaan käskevät odottelemaan muutaman viikon, että kulkeutuuko se
ostettu tuote sinulle asti vai ei.

-Asko
MR2
2015-01-06 16:41:31 UTC
Post by Asko Ikävalko
[...]
Meinaa ruveta vainoharhaisuus vaivaamaan, kun tässä viikolla tuli
"Paulina Stewardilta" "nigerialaiskirje", että olen jonkun Karl
Korhosen ainut lähiomainen ja perin hänen Englannissa olevan
omaisuutensa. Uskottavuutta lisäsi vielä se, että miesvainajani
sukulaisia asuu Englannissa.

"ValtiovarainministeriöAsianajaja
DepartementtiLunastamattomatKiinteistövälitys DivisioonaPO Box 70165
London WC1A 9HG
DX 123240 KINGSWAY Iso-BritanniaKlikkaa tästävierailla sivuilla: BONA
VACANTIA a division of TreasurySolicitor's Department Ole hyvä
jaanteeksi minun suomalainen, se ei ole kovin hyvä. Olemme yrittäneet
ottaasinuun yhteyttä joskus nyt, halusimme kertoa teille kuoleman Karl
Korhonen. Tiedämme et voitietää häntä, mutta hän on kaukainen
sukulainen. Â Karl Korhonen kuolitestamenttia (Ilman viimeinen tahto ja
testerment) Hänellä ei ole sukulaisiaIso-Britannia, mukaan British
lain hänen seuraava tiedossa sukulaisella onperivä että hän jätti
jälkeensä. Tämätarkoittaa sitä, olet oikeutettu perimään kaiken,
mitä hän jätti jälkeensä. Ota yhteyttäEstate asianajaja
lisätietoja LakimiesyhteystiedotNimi: PaulinaSteward Sähköposti:
pc-***@live.comPuhelinnumero: (+ 44) 7035 937 794Faksi: (+ 44) 7035 937
794Verkkosivusto: www.paulinastewardandassociates.webs.com Ota Paulina
Steward heti saat tämänsähköpostin, Varmista sisällyttää teidän
tapauksessa ilmoituksen numeroBV21471878/1Â KunnioittavastiMayur Patel CBE
Päällikkö, omistajaa vailla oleviin Division      "

http://www.tineye.com/search/13af1c24244c33ca5ec84847540775afccfc23d0/

Netistä löytyi, että tuon texasilaisen juristin Linda Chanowin kuvaa oli
käytetty ainakin kahdella huijaussivulla. "Paulina" on näköjään
poistanut sivunsa, samoin tuo australiainen huijarikin
http://www.jerrynormanlaw.com/attorneys.html

Ilmoitin alkuperäiselle kuvan omistajalle hänen kuvansa käytöstä ja
noille huijareille : "police will contact you", vastaukseksi tuli
"Paulinalta" robotin vastaus, jonka mukaan olen olevinaan asiakkaana.
Molemmmat huijaussivut ovat hävinneet.

MR
MR2
2015-01-06 15:58:35 UTC
Post by MR2
[...]
Miten tuon luottokorttimaksun perumisessa yleensä käy? En vielä
heittäisi kirvestä kaivoon, kun esim. käyttämäni silmälasien
verkkokauppakaan ei ole olevinaan luotettava tuon yllämainitun
testisivun mukaan

http://www.scamaudit.com/domain/selectspecs.com?search_bar=True

mutta olen sieltä tilannut ja saanut upeita ja laadukkaita silmälaseja
jo vuosia, toimituskin on aina ollut täsmällinen. Tilaakohan Baba
Lybeckikin tuolta aina joka lähetykseen uudet silmälasit? ;-)

MR
Kaj Stenberg
2015-01-06 16:02:03 UTC
Post by MR2
Miten tuon luottokorttimaksun perumisessa yleensä käy?
Soitat numeroon joka näkyy laskussasi. Sanot että "haluan perua sen ja sen maksun". Luottokorttiyhtiö hoitaa loput.
Kaj
Asko Ikävalko
2015-01-07 17:05:21 UTC
Post by Kaj Stenberg
Soitat numeroon joka näkyy laskussasi. Sanot että "haluan perua sen ja sen maksun". Luottokorttiyhtiö hoitaa loput.
Noin helppoa se _kuulemma_ on, mutta minulla ainakaan ei ole
omakohtaista kokemusta.

Mitä käytännössä tapahtuu ja millaisella aikataululla, jos puhutaan
tästä nimenomaisesta casesta, jossa tuote on tilattu 3.1. hintaan xx
eur/usd, mutta laskulla näkyykin suurempi summa?

Kai sinne luottokorttifirmaan täytyy joku selvitys tehdä, kenties ihan
kirjallisesti asiakkaan näkemyksestä?

Ja kyllä kai se luottokorttifirma tavoittelee maksupäätteen haltijaa
kysyäkseen myös tämän näkemyksen asiaan, mutta montako viikkoa vastausta
pitää odotella? Ja kenties sitä tuotettakin odotellaan jokunen viikko ja
sen jälkeen mietitään, että palautetaanko asiakkaalle koko summa, vai
ainoastaan se "liikaveloituksen" osuus?

Jos jollain on käytännön kokemusta esim. Visa maksujen reklamoinnista,
niin kokemukset olisivat varmaan ihan yleisesti kiinnostavia.

-Asko
Samppa
2015-01-07 19:11:05 UTC
Post by Asko Ikävalko
Jos jollain on käytännön kokemusta esim. Visa maksujen reklamoinnista,
niin kokemukset olisivat varmaan ihan yleisesti kiinnostavia.
-Asko
Kokemusta on saapumattomasta tavarasta, jonka luottokorttiyhtiö hyvitti
kitisemättä. Tapauksessani ilmeisesti myyjän suostumuksella, en ole
varma miten byrokratia eteni. Tuote oli yksittäiskappale, joten
korvaavaa tuotetta ei voitu lähettää. Ja Amex oli kortin myöntäjä.

Enkä tehnyt minkäänlaista selvitystä asiasta, soitin vain aspaan ja
selitin asian. Kortin myöntäjä on sitä varten, että he selvittävät näitä
asioita. Piruako niille muuten maksetaan...

Samoin toimii myös esim. Amazon, ebay ja PayPal. Ne ovat aina
ensisijaisesti aiakkaan puolella.

Matkahuolto ja Posti ovatkin sitten ihan toinen juttu, niille ei kelpaa
mikään selvitys, ja jos kelpaa, niin korvaus on jotain banaaneja.

Mutta alkuperäisen kysyjän kohdalla luulisin hyvityksen napsahtavan kuin
Manulle illallisen, kyseessähän on tuoteväärennös. Jotenka ripraprui
perumaan koko transaktio.
--
t:S

samppa (at) samppa (piste) org
Kaj Stenberg
2015-01-07 23:50:40 UTC
Post by Asko Ikävalko
Soitat numeroon joka näkyy laskussasi. Sanot että "haluan perua sen ja sen > > maksun". Luottokorttiyhtiö hoitaa loput.
Noin helppoa se _kuulemma_ on, mutta minulla ainakaan ei ole
omakohtaista kokemusta.
No minulla on sitä henkilökohtaista kokemusta. Ja juuri noin yksinkertaista
se on.
Niin kauan kuin et yritä itse kaikki kuulemasi tulee aina olemaan kuulopuhetta.

[..]
Post by Asko Ikävalko
Kai sinne luottokorttifirmaan täytyy joku selvitys tehdä, kenties ihan
kirjallisesti asiakkaan näkemyksestä?
Ei ainakaaan minulta ole kysytty. Mutta miksi olisi ongelma?
Post by Asko Ikävalko
[...]
Se myyjä on joko "aito rosvo" jolloinka luottokorttifirma ottaa piikkinsä, taikka kyseessä on "jotain muuta" jolloinka luottokorttifirma hoitaa homman.

Joka tapauksessa: ENNEN kuin uskallat siihen luottoyhtiöön olla yhteydessä olet itkevä maksaja. HETI kun olet olet ollut yhteydessä luottokorttifirmaan voit rahat käyttää muuhun. Ne vaan yksinkertaisesti mitätöi kaupan. Ja kauppias joko hyväksyy tämän taikka toimii ilman luottokorttimahdollisuutta vastaisuudessa.

Kauppias voi olla se kylän suurin sonni. Hän on silti luottoyhtiön pikkusintti (kuten kyllä olet sinäkin).
Kaj
Asko Ikävalko
2015-01-08 18:22:30 UTC
Post by Kaj Stenberg
Ei ainakaaan minulta ole kysytty. Mutta miksi olisi ongelma?
Onhan tuossa selvä väärinkäytön riski, jos asiakkaalta ei mitään kysellä
ja rahat vilahtaa tilille kuin Manulle illallinen.

Asiakashan voi tilata vaikka 1000 USD verran elektroniikkaa ja heti
seuraavalla viikolla paketin saatuaan soittaa kortinmyöntäjälle ja
väittää ettei tuotetta ole ikinä toimitettu perille ja vaatii rahat
takaisin.

Voiko kortinmyöntäjä tuollaisessa tapauksessa kylmästi vaan vähentää
kauppiaalle menevistä seuraavista tilityksistä tuon 1000 USD, vai onko
kortinmyöntäjä velvollinen selvittelemään asiaa kuinkakin
perusteellisesti? Eipä huvittaisi olla kauppiaan saappaissa, jos
kortinmyöntäjä voi "kyselemättä" jättää seuraavan tilityksen 1000 USD
pienemmäksi ja sanoo, että on kauppiaan homma lähteä riitelemään
vilpillisen asiakkaan kanssa valtamerten taakse. :-(

Itse en ole asiakkaana joutunut näitä selvittelemään, mutta kauppiaan
asemassa olen viimeksi eilen pyytänyt Netsiä tekemään ylimääräisen
veloituksen asiakkaan kortille. Kyllä ne sen tekee, ainakin jos
toimittaa kirjallista dokumenttia (esim. kauppasopimuksen) perusteluksi
asialleen. En sitten tiedä mitä tapahtuisi, jos asiakas reklamoisi siitä
ylimääräisestä veloituksesta kortinmyöntäjälleen.

-Asko
Ari Saastamoinen
2015-01-08 05:25:30 UTC
Post by Asko Ikävalko
Jos jollain on käytännön kokemusta esim. Visa maksujen reklamoinnista,
niin kokemukset olisivat varmaan ihan yleisesti kiinnostavia.
En ole näitä pankkien hoitamia Visoja reklamoinut, mutta ainakin
silloin kun Luottokunta (nyk. Nets) hoiti niitä, niin soitin yhdestä
maksusta puhelimella asiakaspalvelunumeroon ja sanoin, että se on
virheellinen, enkä sitä maksa, niin asia oli minun osaltani sillä
selvä. (En muista enää, että mikä maksu se oli, ja miksi siitä
reklamoin)
--
Arzka oh3mqu+***@hyper.fi - En halua follareita mailina
1. Valitse sopiva paikka, ei ihmisten tai rakennusten lahella, jossa
paukku voi aiheuttaa hairiota. - Iso-Kiinalaisen kayttoohje
Ari Saastamoinen
2015-01-08 06:11:30 UTC
Post by Ari Saastamoinen
selvä. (En muista enää, että mikä maksu se oli, ja miksi siitä
reklamoin)
Itse asiassa muistinpas. Kyseessä oli kuukausimaksullinen
tietokonepeli, johon mulla oli automaattisesti VISAlta veloitettava
maksutapa, ja veloittivat sitten vielä palvelun lopettamisen
jälkeenkin. Ja toi tosiaan meni niin, että kerroin luottokunnalle
puhelimessa, että olen sen lopettanut, eikä tarttenu muuta.
Samppa
2015-01-07 05:08:39 UTC
Post by MR2
[...]
Jos et rahojasi menettänyt, niin tuote ei ole kuitenkaan aito.

Näin sanotaan Luis Vuittonin US-sivulla;

Louis Vuitton never makes any sale and Louis Vuitton products are
exclusively sold in Louis Vuitton stores and through Louis Vuitton
official website www.louisvuitton.com.

The low prices advertised by sites claiming to be a Louis Vuitton outlet
store are reduced at such level for one reason – the wallets, watches
and handbags are likely made of cheap poor materials that will not stand
up to any wear or use. Within a few weeks of receiving these items,
differences are likely to show as the material wears and deteriorates.
Instead of genuine Louis Vuitton items from the official stores,
unscrupulous sellers will attempt to trick customers by affixing the
trusted Louis Vuitton name or LV initials to inferior merchandise.

Counterfeiting Louis Vuitton is stealing the craftsmanship from artisans
responsible for its success and is infringing on the creativity of our
designers.

If you have any questions do not hesitate to contact us to make sure
that you don’t purchase in a fake Louis Vuitton outlet store.

Contact Louis Vuitton Client Services

http://us.louisvuitton.com/eng-us/louis-vuitton-outlet

Kaikki oleellinen tieto löytyy googlaamalla "luis vuitton outlet".

No, ens kerralla sitten tiedät ;)
--
t:S

samppa (at) samppa (piste) org
Heikki Heinonen
2015-01-09 22:31:55 UTC
Post by MR2
[...]
En kahlannut läpi tuota sivustoa mutta usein hinta ilmoitetaan ilman veroja, varsinkin USA:ssa.
Jossain on pienellä painettu teksti jossa asia selitetään. Toinen syy voi olla että postittaminen
Suomeen onkin yllättävän kallista ja sitä ei ole huomattu kertoa tilaajalle. Siitäkin voi toki olla
pienellä painettu teksti.
Jaana
2015-01-11 15:14:00 UTC
Miten tilauksellesi on käynyt? Tuliko vastausta?
Olen itsekkin ajatellut tilata tuolta. - ja kyllä tiedän että eivät ole aitoja!

t Jaana
Heikki Heinonen
2015-01-11 15:30:28 UTC
Post by Jaana
Miten tilauksellesi on käynyt? Tuliko vastausta?
Olen itsekkin ajatellut tilata tuolta. - ja kyllä tiedän että eivät ole aitoja!
t Jaana
Tehän olette sitten rikollisia molemmat? :O

Minä tulen rankaisemaan teitä ihan kohta, odottakaa vain että ovikello soi.
Turo Juurakko
2015-01-11 16:09:47 UTC
Post by Heikki Heinonen
Post by Jaana
[...]
Joo, piiskaa vaan pyllylle...
mukavan tiukkaa
Heikki Heinonen
Jotain sellaista oli tosiaan mielessä.
MR2
2015-01-11 17:06:01 UTC
Post by Jaana
Miten tilauksellesi on käynyt? Tuliko vastausta?
Olen itsekkin ajatellut tilata tuolta. - ja kyllä tiedän että eivät ole aitoja!
Eivät vastanneet tilausvahvistukseen sähköpostissa replyna lähettämääni
tiedusteluun siitä, miksi luottotililtäni varattiin suurempi summa kuin
mitä tilausvahvistuksessa ilmoitetaan eivätkä myöskään heidän sivunsa
omalla yhteydenottolomakkeella lähettämääni tiedusteluun. Sähköposti
tuli takaisin "undelivered mail" ja en enää päässyt parin päivän päästä
kirjautumaan heidän sivullensakaan, vaikka olin jo rekisteröitynyt sinne
ja päässyt aikaisemmin katsomaan tilaustani, joka oli "processing". Otin
yhteyttä pankkiin, jonka luottokortilla tilauksen maksoin. Sieltä
sanottiin, että lähettävät lomakkeen, jolla voin tehdä reklamaation.
Rahojen takaisin saamisesta ei osattu sanoa. Se siitä, oppirahat
maksettu. Tähän asti kaikki verkkokauppaostokset ovatkin sujuneet liian
hyvin. Tuon sivun omistaja on Kiinassa ja maksunvälittäjä Jinyxsm.Com
Panamassa!!

MR
MR2
2015-01-12 09:00:14 UTC
Post by MR2
Post by Jaana
[...]
Lisäyksenä tuohon: Kortti suljettiin, koska huijarifirma sai kortin
tiedot. Saan uuden kortin n. viikon päästä, hinta 10 e. Onneksi on
toisenkin pankin kortti, että ei tarvitse ruveta syömään pakastinta
tyhjäksi.

MR
Asko Ikävalko
2015-01-13 19:33:46 UTC
Otin yhteyttä pankkiin, jonka luottokortilla tilauksen maksoin. Sieltä
sanottiin, että lähettävät lomakkeen, jolla voin tehdä reklamaation.
Rahojen takaisin saamisesta ei osattu sanoa. Se siitä, oppirahat maksettu.
Mikäs pankki se tuollainen on? Ja olihan kyseessä siis kortin
luotto-ominaisuudella (credit) maksettu ostos, vai menikö se debit
veloituksena suoraan pankkitililtäsi?

En nyt vielä menettäisi toivoa rahojen palautumisestakaan, ennenkuin se
reklamaatio on loppuun käsitelty. Pidä toki meidät ajan tasalla, niin
saadaan yksi kokemus lisää siitä miten kotimaiset kortinmyöntäjät noita
reklamaatioasioita hoitelevat.

Ihanko paperipostissa ne sen lomakkeen lähettävät? Taitaa olla joku
vähän pienempi pankki kyseessä, eikä esim. OP tai Nordea? :)

-Asko
MR2
2015-01-13 20:43:21 UTC
Post by Asko Ikävalko
[...]
Minulla on Danske Bankin MasterCard, jossa on pelkästään
luotto-ominaisuus. Mieluiten olisin hoitanut homman sähköpostitse ja
liitetiedostoina lähettänyt kopion tilausvahvistuksesta ja tietoja
yhteydenotoistani. Esim. kuvina tallentamiani sivuja firman
yhteydenottolomakkeelle kirjoittamistani jutuista, kun vielä pääsin
kirjautumaan huijarifirman sivulle. Nyt olen printannut ne paperille ja
odottanut pankilta reklamaatiolomaketta, että voisi paperisotana tätä
hoitaa.

Että tämmöstä :-\

MR
MR2
2015-01-15 08:16:00 UTC
Post by MR2
Post by Asko Ikävalko
[...]
Enpä hoidakaan tässä vaiheessa vielä mitään. Reklamaatio pitäisi tehdä
kahden kuukauden sisällä, mutta tänään tuli sähköpostia, että paketti on
matkalla ja annettiin seurantakoodi sen kulun seuraamiseksi.

MR
Heikki Heinonen
2015-01-17 11:26:53 UTC
Post by MR2
Post by MR2
[...]
Jos jätetään hetkeksi leikki sikseen, tiesitkö että tuoteväärennösten tilaaminen ulkomailta on
laitonta? Tavara vähintään jää tulliin ja menee hävitettäväksi, lisäksi saatat saada sakot. Monet on
tilanneet jotain halpoja Rolexeja ja pettyneet pahasti. Voit tietysti väittää että luulit tuotetta
aidoksi mutta on eri asia uskooko raastuvanoikeus sitä.

Tuurilla tavara voi tietysti mennä tullista läpi.
MR2
2015-01-17 13:20:37 UTC
Post by Heikki Heinonen
Post by MR2
Post by MR2
[...]
Vasta tämän ryhmän kautta (Sampan kirjoitus 7.1.) sain tietää, että
Louis Vuitton ei myy tuotteita netin outlet-kaupoissa vaan niissä
myydään feikkejä. Rupesi kyllä mietityttämään, että mitähä tulli- ja
alv- maksuja tässä vielä joutuu sumplimaan.

MR
Asko Ikävalko
2015-01-17 14:20:40 UTC
Rupesi kyllä mietityttämään, että mitähä tulli- ja alv- maksuja tässä
vielä joutuu sumplimaan.
Tuota joutuu miettimään aina jos tilaa ulkomailta tavaraa. Kun tilaa
kotimaiselta kauppiaalta, pääsee tuossakin asiassa helpommalla ja jää
parempi omatunto, kun työllistää suomalaisia. Sekä mahdollisten
reklamaatio- ja takuuasioiden käsittely on paljon helpompaa ja edullisempaa.

-Asko
MR2
2015-01-17 14:48:44 UTC
Post by Asko Ikävalko
[...]
Silmälaseja tilatessani
http://www.selectspecs.com/Glasses/Prescription/Economy/c102/ halvemmat
lasit tulivat Hong Kongista, tulleja eikä mitään ylimääräistä joutunut
maksamaan, vaikka tilauksen yhteissumma (monet lasit) ylitti Suomen
hintarajan tullittomuudesta, kalliimmat design-lasit tulivat Englannista
eikä niistä tarvinnut maksaa mitään ylimääräistä, koska tulivat
EU-maasta. Postiluukusta posti on nuo tiputtanut. Helppouden ja hinnan
takia innostuin tuolta tilaamaan kymmenittäin erilaisia laseja,
tilanteen ja mielialan mukaan ;-) , suomalaisen optikon antaman reseptin
mukaisia. Aina olen ollut tyytyväinen laatuun ja sopivuuteen.

MR
MR2
2015-01-17 21:09:35 UTC
Jännitys tiivistyy ;-)

Lähetyksen seurantatieto:

Lähetys on rekisteröity:

Rekisteröinti: 16.1.2015 klo 16:25:16
Paikka: TAMPERE 33000

Jokohan kohta tulee poliisit ovelle ja joudun käsirautoihin, apua!

MR
MR2
2015-01-19 10:45:07 UTC
Post by MR2
Jännitys tiivistyy ;-)
Rekisteröinti: 16.1.2015 klo 16:25:16
Paikka: TAMPERE 33000
Jokohan kohta tulee poliisit ovelle ja joudun käsirautoihin, apua!
Tänään hain postista kirjattuna kirjeenä tulleen lähetyksen "Louis
Vuittonilta". Ei tarvinnut maksella tulleja eikä ALV:a. Ainoa
haittapuoli on, että tilasin tuon

http://www.lveshops.com/wallets-c-15_23/louis-vuitton-alexandra-wallets-p-1891.html

mutta tuo tuli

http://www.lveshops.com/wallets-c-15_23/louis-vuitton-sarah-wallet-p-1840.html

Hienossa laatikossa ja tuntuu ihan laaadukkaalta ja huolellisesti
valmistetulta. Rupesi vain jossain vaiheessa epäilyttämään, kun
lähettämäni sähköposti tuli bumerangina takaisin, eivät vastanneet
sivunsa yhteydenottolomakkeella kirjoittamiini viesteihin, sitten en
enää jossain vaiheessa päässyt enää "My account" -sivullekaan ja kun
otin myyjästä selvää paljastui, että sivun omistaja on Kiinassa ja
maksun välittäjä Panamassa ja maksaessa piti ilmoittaa
luottokorttitietoja myyjälle. Kuoletin korttini, mutta onneksi en
ehtinyt tehdä reklamaatiota.

Siis kaiken kaikkiaan ihan "bargain" :-)

MR
Asko Ikävalko
2015-01-19 16:43:56 UTC
Post by MR2
Siis kaiken kaikkiaan ihan "bargain" :-)
Hyvä jos olet ostokseesi tyytyväinen.

Mun mielestä yli 80,- euroa piraattilompakosta on sikahinta ja pistää
miettimään, että mitäköhän mafiaa tuossa tulit rahoittaneeksi.

Mutta olkoon syntisi anteeksi annettu, jos kauppaa tehdessäsi
vilpittömästi uskoit asioivasi aidon brändin kanssa. :)

-Asko
MR2
2015-01-19 21:40:20 UTC
Post by Asko Ikävalko
Post by MR2
[...]
-
Pääsin taas "My Account" -sivulle ja lähetin viestin: "I ordered an
Alexandra-wallet but got instead a Sarah-wallet. What shall I do? Do I
return this Sarah-wallet to get instead of it the Alexandra-wallet that
I wanted to have? Sincerely ---"

Message sitten näköjään "has been succesfully sent". Siis tämä
jännitystarina jatkuu vieläkin... ;-)

Toivossa on hyvä elää, sanoi lapamato.

MR
Kaj Stenberg
2015-01-20 04:39:33 UTC
Mutta olkoon syntisi anteeksi annettu, jos kauppaa tehdess�si
vilpitt�m�sti uskoit asioivasi aidon br�ndin kanssa. :)
P��sin taas "My Account" -sivulle ja l�hetin viestin: "I ordered an
Alexandra-wallet but got instead a Sarah-wallet. What shall I do? Do I
return this Sarah-wallet to get instead of it the Alexandra-wallet that
I wanted to have? Sincerely ---"
Sillä riskillä että olen ilkeä täytyy kyllä sanoa että en kadu käsittelijää jolle tulee pyyntöjä tuonkaltaisella englannilla. Kun vielä oletan että siellä kiinassa on käytössä vielä kolmas sanojen järjestys.
Message sitten n�k�j��n "has been succesfully sent". Siis t�m�
j�nnitystarina jatkuu viel�kin... ;-)
Erona toki että enään et voi esittää että uskot tekeväsi rehellistä kauppaa.
Kaj
MR2
2015-01-20 06:33:42 UTC
Post by Kaj Stenberg
[...]
Kerropa, mitä vikaa tuossa englannissa on.

MR
Kaj Stenberg
2015-01-20 08:10:22 UTC
Post by MR2
Post by Kaj Stenberg
[...]
No, onhan se täysin ymmärrettävää, ja maaailman yleisin kieli onkin juuri "bad english". Ehkä keskeisin on että siinä on suomenkielen sanajärjestys. Ihan vain yksi lause esimerkkinä niin (enkä ole äidinkieleltäni suomenkielinen) uskon että tuossa on ollut taustalla "palautanko tämän Sarah-lompakon saadakseni tämän tilalle sen Alexandra-lompakon jonka halusin?".
Olematta äidinkieleltäni englantilainenkaan kääntäisin näin pikaisesti vaikkapa muotoon "If I return the Sarah-wallet received, will you exchange it for the Alexandra-wallet originally ordered?".
(Eri asia on sitten että minä en noin vain luopuisi tavarasta, hallussapidollakin kun on arvonsa).

Toisaalta, nythän on täällä dokumentoitu että et enään ole tietämätön siitä mitä olet ostamassa. Joten "The deal is off, return my money and you get back the "Sarah"-wallet only if you provide me with a prepaid envelope" lienisi sopivin.
Kaj
MR2
2015-01-20 08:25:45 UTC
Post by Kaj Stenberg
Post by MR2
Post by Kaj Stenberg
[...]
Lähetin tekstini amerikkalaiselle ystävälleni (syntyperäinen
yhdysvaltalainen, professori)ja kysyin, mitä vikaa siinä on. Hän
vastasi, että ei muuttaisi siinä mitään, ainoastaan jättäisi tavuviivat
pois, mutta että sekin on makuasia, varsinkin, kun lukija on kiinalainen.

MR
Asko Ikävalko
2015-01-20 16:42:21 UTC
Post by MR2
[...]
Joo, kyllä siitä ihan mainiosti saa selvän mitä tarkoitetaan. Uskon,
että huonoa englantia osaava kiinalainenkin tuon ymmärtää.

Sen sijaan Kajn käyttämä sana "lienisi" sattui silmään ja pahasti. :)

-Asko
MR2
2015-01-20 18:11:00 UTC
Post by Asko Ikävalko
Post by MR2
[...]
No se annettakoon anteeksi, koska Kajn kotikieli ei ole suomi, mutta tuo
englannin kielellä brassailu osui kyllä omaan nilkkaan. Olen viettänyt
pitkiä aikoja Yhdysvalloissa ja Englannissa ja hallitsen englannin
kielen rakenteet joten pojun ei tarvitse tulla ojentelemaan.

MR
Kaj Stenberg
2015-01-21 06:01:11 UTC
Sen sijaan Kajn k�ytt�m� sana "lienisi" sattui silm��n ja pahasti. :)
Näyttäisi kuitenkin siltä etten ole ainoa jotka sanaa käyttää:
http://www.kielikello.fi/index.php?mid=2&pid=11&aid=1393
Kaj
MR2
2015-01-21 20:18:28 UTC
Post by Kaj Stenberg
Olematta äidinkieleltäni englantilainenkaan kääntäisin näin pikaisesti
vaikkapa muotoon "If I return the Sarah-wallet received, will you
exchange it for the Alexandra-wallet originally ordered?".
Your suggestion is "clumsy and tedious to perceive".

MR
Anaya Singh
2022-11-17 11:05:42 UTC
Hey you should go for classy sunglasses like this company https://www.yourspex.com/ offer.