Juustokakkuleivos
TJT2
2023-03-21 06:03:33 UTC
Elonen Helmi, tällä kertaa mustikkainen, edellinen oli joku mango. Tällä
kertaa hinta 6,59 miinus 30 prosenttia. Parasta ennen päiväys kuitenkin
tulevaisuudessa, joten ilmeisesti joku kampanja. 170 g, joten Stenberg
voinee laskea ihan itse kilohinnan, minuahan ei se kiinnosta vaan itse
tuotteen hinta. Tai tässä tapauksessa ei oikeastaan sekään, kun nämä ovat
niin herkullisia... Tosin siitä sitten seuraa, että rahat ei riitä oikeaan
ruokaan, kun typerät ihmiset äänestävät ihan sekopäisiä päättäjiä. Eilenkin
vaalitentissä Li A vaahtosi innoissaan että fossiilisista pitää luopua kun
ovat niin kalliita. No ovathan ne, kun Li ja muut kommarit ovat nostaneet
niiden hinnat isoilla veroilla. Kokoomuskommari Orpo ja PS-kommari Purra ja
muut kommarit vain nyökyttelivät ja lähinnä saivartelivat että pitääkö se
hiilihöpö saavuttaa jo 2033 vai 2035 vai 2037 vai vasta 2040.... Hiiltähän
varmasti on käytetty tämänkin leivoksen tekemiseen, ja kuljetettu kauppaan
jollain isolla dieselautolla.
--TJT--
Kaj Stenberg
2023-03-24 08:36:20 UTC
Post by TJT2
[...]
Ei kukaan kaupassa laske mitään kilo/litrahintoja. Mutta et siis vielä ole kykenyt hahmottamaan mistä on kyse (vai onko näkösi _niin_ surkea?).

Otetaanpa esimerkki (ja _ÄLÄ_ taas tarraudu siihen mistä tuotteesta on kyse): Hyllyssä on cokispullo, hinta 3 euroa (sis. pantti). vieressä kakspäkki, hinta 3,20 egeä. Nyt jos katsot sen hintalapun alaosaa voisit nähdä että litrahinta yhdelle on tyyliin 1,60 euroa, kakspäkille 0,73 euroa. Alkaako raksuttaa?

Ja koska totaalinen ymmärtämättömyytesi taisi lähteä juustoista: kiltti juustohenkilö on leikannut myyntiin palasia. Koot ovat 75 g, 95 g, 45 g, 105 g 200 g jne. Eikö ole kätevää kun kaikissa lukee 35e/kg?

Entäs toisinpäin: jos vierekkäin on kolme mustaleima-emmentaalia, eri tuottajien. 700 g pakkauksessa kilohinta 25 euroa, 200 g kilohinta 17 euroa, välissä 20 euron kilohintainen, 500 g. Kallein on minun ehdoton suosikkini. Mutta onko minulle tarvetta tietää _paljonko_ enemmän maksan siitä mistä pidän eniten?
Kaj
TJT2
2023-04-04 06:13:45 UTC
Post by Kaj Stenberg
Post by TJT2
[...]
Ovat yleensä valmiiksi laskettu siihen hyllyssä olevaan hintalappuun, mutta
ei aina, joten ihan varmasti joku kaupan henkilö joskus jossain on laskenut,
ja toisaalta, mitä väliä sillä että laskeeko asiakas nimenomaan kaupan
sisällä vai vasta kotona vai katsooko jo ennen kaupassa käyntiä sen hinnan
jostain, tai laskee matkalla autossa jos ei itse kuskina...!?
Post by Kaj Stenberg
Mutta et siis
vielä ole kykenyt hahmottamaan mistä on kyse (vai onko näkösi _niin_
surkea?).
Sinun kyvyttömyydestäsi asialliseen keskusteluun.
Post by Kaj Stenberg
[...]
Seinäkelloni lakkasi raksuttamasta kun kävin ostamassa kelloliikkeestä
kalliin seinäkellon ja vein sen halpahallista ostamani raksuttajan ulos
autokatokseen... jossa se sitten tuhoutui auringonpaisteessa, sen muovi ei
näköjään kestänyt lämpöä.
Post by Kaj Stenberg
kiltti juustohenkilö on leikannut myyntiin palasia. Koot ovat 75 g,
95 g, 45 g, 105 g 200 g jne. Eikö ole kätevää kun kaikissa lukee
35e/kg?
Ei tietenkään ole, koska jos kukaan ei laske kaupassa kilohintoja, niin
tuskin ne myöskään rupeavat laskemaan että paljonko kunkin palan hinta on.
Post by Kaj Stenberg
[...]
Mistä minä sinun tarpeesi tiedän?? Muuta kuin sen, että sinulla ei näytä
olevan mitään tarvetta keskustella Samuli Koiviston kanssa, vaikka lähes 20
vuoden ajan viestitit että sinulla on kova tarve keskustella ihan jonkun
muun kreationistin kuin minun kanssani.
--
--TJT--
Kukaan ei ole väittänyt että dieselpakokaasulla olisi tapettu merkittävä
- Kaj Stenberg, 8.2.2021
Kaj Stenberg
2023-04-06 06:56:50 UTC
Post by TJT2
Mistä minä sinun tarpeesi tiedän?? Muuta kuin sen, että sinulla ei näytä
olevan mitään tarvetta keskustella Samuli Koiviston kanssa,
Älppäri jumittanut lopullisesti?
Kaj
TJT2
2023-04-13 02:01:12 UTC
Post by Kaj Stenberg
Post by TJT2
Mistä minä sinun tarpeesi tiedän?? Muuta kuin sen, että sinulla ei
näytä olevan mitään tarvetta keskustella Samuli Koiviston kanssa,
Älppäri jumittanut lopullisesti?
Älppäri?? Ai niin, joskus historian hämärissä oli jotain LP-levyjä, joita
kuunneltiin levysoittimella jonka neula kuulemma saattoi jotenkin jumittua.
Itselläni ei mitään kokemusta kyseisistä kapineista, minun nuoruudessa
käytettiin C-kasetteja. Vaan jos Samulikaan ei kelpaa, aika selvää että
ongelmasi ei ole henkilössä vaan itse asiassa, vai kuinka?
--TJT--
Kaj Stenberg
2023-04-14 15:22:14 UTC
Post by TJT2
Post by Kaj Stenberg
Post by TJT2
[...]
Ainakin Helsingistä löytyy usea kivijalkamyymälä joka myy LP-levyjä. Kuulemma uudehko trendi. (Oma soittimeni kyllä lähti aikoja sitten)
Post by TJT2
Vaan jos Samulikaan ei kelpaa, aika selvää että
ongelmasi ei ole henkilössä vaan itse asiassa, vai kuinka?
Ongelma taitaa hyvinkin olla henkilössä, nimittäin sinussa. Et halua/kykene huomaamaan minun ja Samulin välistä keskustelua. Tosin hyvä näin, sinähän lupasit pysyä loitolla etkä kummiskaan ymmärtäisi asioista mitään.
Kaj
TJT2
2023-04-23 06:54:26 UTC
Post by Kaj Stenberg
Post by TJT2
[...]
Kun tarkistin päivämäärästä 23.3.23 alkaen, siis kuukauden pituiselta
ajalta, Samuli näyttää kirjoittaneen evoryhmään tasan 10 viestiä. Yksi
ketjussa "Darwin sivu 206", Samuli vastannut MINUN viestiini ja antanut
linkkejä aikaisempiin keskusteluihin. Toinen ketjussa "Darwin takaisin
kirjastoon", Samuli vastannut Sartsan viestiin, ja analysoinut erilaisten
sanojen merkityksiä eri kielissä, kirjoittanut siemensyöksyistä ja
rintaliiveistä. Kolmas - seitsemäs ketjussa "Rokon basiliski". Noista
viidestä osa keskustelua Otto J Makelan kanssa, mutta kyllä, SINÄ ja Samuli
olette käynteet keskustelua... RAAMATUSTA, ja tietysti olet viitannut MINUUN
ainakin yhdessä viestissäsi, virheellisesti ja valheellisesti.

Kahdeksas Samulin viesti, "Miksi Pekka A-M ei piirrä", SINÄ olet vastannut
MINULLE, jonka jälkeen Samuli on käynyt kommentoimassa sinun viestiäsi,
mutta ei sitten enää näy sinun vastausta Samulille.

Yhdeksäs: Samulin ja Pekan välistä keskustelua ketjussa "Stenberg miksi et
vastaa Koiviston viestiin?"

Kymmenes samassa ketjussa: Sinä olet kommentoinut dendrokronologiaa. Joten
edelleenkin fakta, että SINÄ JA SAMULI ETTE OLE keskustelleet prof
Sanfordin argumenteista, vaikka Samuli on kyseisen kirjan suomentaja, ja
suomentamisen lisäksi tehnyt apowikiin referaatin ja vastineita
evolutionistien vastineisiin. Olet vain käynyt heittämässä noin kolme
kommenttia ihan muista asioista, ja yhdessä niistäkin sinulla on ollut kova
tarve mainita minut.

Ja samalla aikavälillä olet kommentoinut niin useaa minun viestiäni, että en
jaksa ruveta käymään niitä läpi...
--
--TJT--
Sorry, evolutionists, you were wrong all the time.