Todella pahanmakuista
TJT2
2023-02-23 07:35:11 UTC
Olet siis niin köyhä, että 6 euroa on liikaa ?? Vai onkos ongelma se
LAATU ?? Siitähän on ollut kovasti juttua Levelissäkin, ja Milad on
ottanut asian esille myös kaupunginvaltuustossa. Ja äskettäin joku
uutinen, kun jossain koulussa oppilaat puuhaa jotain (nälkä?)lakkoa
kun se ruoka on niin kelvotonta. Kummallista, minun nuoruudessani
koulussa oli yleensä ihan hyvää ruokaa, paitsi joka toinen torstai...
Sinun (ainakin minun) nuoruudessa ruoka tehtiin koulussa. Nykyään se
useimmiten tehdään jossain ja uudelleenlämmitetään koulussa.
Niin, kummassakin rakennuksessa (peruskoulun yläasteesta puhuttaessa) oli
keittiöt, en tosin ole varma valmistettiinko molemmissa vai tuotiinko sieltä
keittiöstä A vain lämmitettäväksi keittiöön B. Vaan eihän se
uudelleenlämmittäminen niin paljoa vaikuta, tälläkin hetkellä minulla
pakaste sulamassa, paketissa ei sanota missä pakastettu, mutta ulkomailta on
tullut koska maahantuoja mainitaan.
hinta/laatu, teen itse parempaa, lounasaika ei sovi minulle ja
pitäisi syödä melussa taikka kantaa ruoka portaita pitkin kolme
kerrosta ylös opehuoneeseen.)
Missä ihmeen melussa? Minun nuoruudessani opettajat söivät samassa
ruokalassa mutta niille oli varattu tietty pöytä, kerran jouduin istumaan
opettajien pöytään kun ruokasali oli niin täynnä että en bongannut muualta
vapaata paikkaa. Ei ne opettajat siinä mitään metelöineet, ja oppilaathan
olivat tuohon aikaan HILJAA ruokalassa.

--
--TJT--
--TJT--
Kaj Stenberg
2023-02-23 09:03:29 UTC
Post by TJT2
[...]
Joko alkaa sinulle valkenemaan että _ehkä_ minä kävin isommassa koulussa kuin sinä konsanan, mutta silti_VARMASTI_ tiedän _IHAN KAIKESTA_ nykykouluun liittyvään enemmän kuin sinä?

(Listasin muuten yllä viisi syytä jotka vaikuttavat valintaani. Kommenttisi oli melkoisen kuvaavasti supistunut (ja laajentunut)). Taas yksi asia johon tarttua. Ei minkäänlaista hahmottamiskykyä.
Kaj
TJT2
2023-04-13 02:35:58 UTC
Post by Kaj Stenberg
Post by TJT2
[...]
Ethän sinä näytä tietävän mistään mitään, kun taas minä tiedän lähes
kaikesta kaiken. Senkin, että eihän se koulun koko ole suoraan
verrannollinen ruokasalin kokoon, noissa kahdessakin mistä minä puhuin ne
ruokasalit niinpäin että pienemässä isompi, siellä tosin sitten kävi
syömässä myös ala-asteen (nyk. alakoulun) oppilaat, mutta eri aikaan. Ja
toki tiedän, että eihän oppilaat nykykoulussa osaa käyttäytyä, kun opettaja
saa potkut jos yrittää ojentaa. Siitähän on jo monta vuotta, kun netissä
levisi se video, jossa oppilas kiukuttelee ruokalassa, opettaja kevyesti
työntää oppilaan ruokalan ovesta ulos. Oppilas sitten ryntäsi itkemään
rehtorille, että opettaja pahoinpiteli, ja opettajaa muistaakseni ei edes
kuultu asiasta, vaan heti potkut ja rikosilmoitus poliisille. Joka sitten
muistaakseni totesi, että eihän tuossa mitään rikosta tapahtunut.

Kun taas silloin kun minä olin yläasteella, eräät välitunnilla pihalla
olleet oppilaat ryntäsivät sisään niin suurella innolla, että
välituntivaljonana ollut opettaja hermostui ja työnsi voimalla erästä
oppilasta monta metriä poispäin ulko-ovelta. Paljon rajumpi tilanne kuin se
netissä näytetty, mutta ei tuosta seurannut muuta kuin että se oppilas (en
enää muista oliko luokkakaverini vai joku rinnakkaisluokalla ollut, mutta
oli siis samaa ikäluokkaa, ei alemmalla eikä ylemmällä luokalla) käveli
sitten nöyrästi ovesta sisään sitten kun lähes kaikki muut olivat jo
sisällä.
Post by Kaj Stenberg
(Listasin muuten yllä viisi syytä jotka vaikuttavat valintaani.
Mutta et ole VIELÄKÄÄN listannut niitä kehitysopin edellyttämiä kehittäviä
mutaatioita, vaikka reiluna ihmisen tiputin vaatimuksen seitsemään heti
kättelyssä, TrueOriginissahan on listattu 14 rappeutavaa, joten olisin
helposti voinut vaatia sinua listamaan 14. Mutta jo tuo 7 oli sinulle täysin
ylivoimainen, haasteellekin annoin aika paljon aikaa, mutta määräaikaan
mennessä sinulta tuli NOLLA, siis ei yhtään, ja vasta sitten kuukausia
myöhemmin yksi sulfa, etkä sitten kyennyt sitäkään perustelemaan, vaikka
haasteessa piti biootin lisäksi nimetä baku ja perustella mekanismin
kehittävyys.
Post by Kaj Stenberg
Kommenttisi oli melkoisen kuvaavasti supistunut (ja laajentunut)).
Taas yksi asia johon tarttua. Ei minkäänlaista hahmottamiskykyä.
Sanoo stenberi, joka rupeaa aina höpisemään jostain sivuseikasta ja
siihenkin yleensä joku onelineri. Siis itse tartut pitkästä viestistä
johonkin irrelevanttiin yksityiskohtaan ja ignooraat itse asian, joten
selvästkin yrität projisoida omaa hahmottamiskyvyttömyyttäsi...
--
--TJT--